Cały świat w zasięgu kilku ruchów ręki

 Co tak naprawdę kupuję?

 Większość prezentowanych przez nas ofert składa się z: 

-transportu do miejsca docelowego i powrótu
-transferu z lotniska do hotelu i z hotelu na lotnisko
-zakwaterowania wybranego podczas rezerwacji oferty
-wyżywienia zgodnego z wybraną ofertą
-ubezpieczenia w kwotach i wariancie uzgodnionym przy podpisywaniu umowy
-opieki pilota, rezydenta bądź przedstawiciela biura
-opłat lotniskowych, podatku Vat-marża
Prosimy pamiętać że w wielu krajach dodatkową opłatą nie wliczoną w cenę wycieczki są podatki klimatyczne, miejskie czy też wizy jeżeli są niezbędne do wjazdu na dany obszar.

 

Zanim zarezerwujesz pamiętaj:

Godziny przelotów i przejazdów

Dzień pierwszy i ostatni każdego wyjazdu przeznaczane są na podróż DO i Z miejsca docelowego. Często bywa tak, że godziny przelotów czy przejazdów uniemożliwiają wypoczynek czy realizację programu w te dni. Jednocześnie każdy organizator zastrzega w Ogólnych Warunkach Uczestnictwa, że godziny przelotów i ich ewntualna zmiana nie moga być podstawą do reklamacji. Godziny przelotów uzależnione są od wielu czynników zewnętrznych za które organizator nie może brać odpowiedzialności, jak pogoda, warunki polityczne, awarie techniczne czy sytuacja i natężenie ruchu na lotniskachitp.

 

Opóźnienia

W wypadku opóźnień w lotach pasażerowie objęci są warunkami regulowanymi przez  przepisy międzynarodowego prawa lotniczego oraz prawa Unii Europejskiej, w szczególności przepisy Rozporządzenia (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r.,  ustanawiające wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku  odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylające  rozporządzenie (EWG) nr 295/91.

Jakiej wysokości odszkodowanie mogę uzyskać od przewoźnika?

Stawki odszkodowań są ustalone z góry przepisami prawa. W indywidualnych sprawach ich wysokość uzależniona jest od odległości dzielącej port wylotu od portu docelowego. I tak, na przykład za opóźnienie lotu powodujące zwłokę w dotarciu do portu docelowego o minimum 3 godziny, odmowę wejścia na pokład lub odwołany lot, należy się pasażerom (od osoby):

250 Euro - dla lotów na dystansie do 1500 km;

400 Euro – dla lotów na dystansie od 1500 km do 3500 km (również dla lotów powyżej 3500 km, w sytuacji gdy każde z lotnisk – zarówno port startu jak i port lądowania - znajduje się na ternie Unii Europejskiej);

600 Euro – dla lotów na dystansie powyżej 3500 km (w sytuacji gdy przynajmniej jedno z lotnisk - port startu lub port lądowania – znajduje się poza terenem Unii Europejskiej).

 Kwestie ewentualnych odszkodowań od przewoźnika każdy pasażer egzekwuje w swoim imieniu kontaktując się bezpośrednio z przewoźnikiem lub korzystając z usług pośredników. Biura podróży i Organizatorzy nie pośredniczą w egzekwowaniu odszkodowań na rzecz klientów.

Linie lotnicze i bagaż

Coraz częściej organizatorzy zamawiają przeloty liniami rejsowymi czy też "Tanimi liniami". Prosimy zwracać uwagę podczas rezerwacji na godziny przelotów  oraz typ bagażu wliczonego w cenę. Najpopularniejsze czarterowe linie lotnicze przewożące polskich turystów to: EnterAir, Small Planet, Travel Service, BulgarianAir, AirCairo, Pegasus Airlines. Rejsowe linie to np: PLL LOT, Lufthansa, Emirates, Aeroflot, TAP Portugal, KLM. Tanie linie rejstowe do przede wszystkim irlandzki RyanAir, węgierski WizzAir czy EasyJet, Norwegian,Vueling, Veolia.

Kiedy rezerwować wycieczki?

Last Minute

Nie daj się nabrać medialnym wiadomościom. Czasy kiedy najlepsze ceny uzyskiwało się na kilka dni przed terminem rozpoczęcia imprezy minęły chyba bezpowrotnie a widok turystów na lotnisku kupujących wycieczkę na kilka chwil przed wylotem pozostał na archiwalnych zdjęciach. Wynika to przede wszystkim z obecnej formuły rezerwacji miejsc w zależności od bieżących potrzeb a nie na wyrost jak to bywało jeszcze kilka lat temu. Owszem, niekiedy udaje się wyłapać jakąś okazyjną ofertę na ostatnią chwilę ale raczej trzeba to traktować jako wyjątek a nie regułę.

Czy cena mojej wycieczki spadnie?

Nie jesteśmy "wróżbitą Maciejem" i nie zagwarantujemy jak kształtować się będzie cena za daną imprezę turystyczną. Dzisiaj duże biura podróży dynamicznie reagują za sprawą systemów informatycznych na popyt i podaż. Państwo zgadzając się np: na politykę cookies czyli "ciasteczek" uczestniczycie w badaniu nastrojów klientów, ich preferencji i zachowań.  W dzisiejszych czasach automat zaprogramowany przez informatyka sam reguluje ceny w wyszukiwarkach uwzgledniając ilość wejść na strony z daną ofertą, ilość wstępnych rezerwacji i zapytań. 

First Minute

Kilka ostatnich sezonów wskazuje, że najciekawsze oferty pojawiają się w większośći w przedsprzedaży lub na początku sezonu. Dobre hotele wyprzedają się szybko a samoloty mają określoną ilość miejsc. Biura podróży chcą pozyskać jak najwięcej klientów w "spokojniejszych" miesiącach, kiedy jest więcej czasu na podjęcie decyzji o wyborze danej oferty.

Co zawiera wycieczka którą kupuję?

 Zdecydowana większość ofert dostępna za pośrednictwem naszej strony internetowej zawiera:

Transport

W zależności od wybranej oferty może to być transport samolotem, autokarem lub z dojazdem własnym. Każda z ofert ma jasno określony charakter a środek transportu jest zaznaczony na każdym kroku rezerwacji.  Państwo decydujecie jaką ofertę i środek lokomocji wybieracie.

Zakwaterowanie

W zależności od wybranej oferty proponujemy różne opcje zakwaterowania. Najpopularniejsze oferty zawierają zakwaterowanie w pokojach 2 osobowych. Często hotel umożliwia dokwaterowanie trzeciej osoby lub dziecka w pokoju 2 osobowym na tzw" dostawce". Są to zazwyczaj mniejsze łóżka, kanapy, rozkładane sofy. W wybranych hotelach istnieje możliwość zakwaterowania gości w pokojach tzw "rodzinnych" lub "familijnych". Są to pokoje umożliwiające zmieszczenie 2 dodatkowych łóżek albo pokoje składające się z 2 części : sypialni gdzie znajdują się miejsca dla dwóch osób i drugiego pomieszczenia dla pozostałych dwóch a nawet trzech osób.

Wyżywienie

W zależności od wybranej oferty wyróżniamy następujące typy wyżywienia: 

Najpopularniejszy dzisiaj to ALL lub AI (all inclusive), czyli wszystko w cenie. Co to w praktyce oznacza? To najwygodniejsza opcja dla tych, którzy planują wypoczynek na leniuchowaniu w hotelu, zatem śniadania, obiady, kolacje, przekąski między posiłkami, napoje bezalkoholowe, regionalne alkohole, z których możemy korzystać do woli i praktycznie przez cały dzień. Należy pamiętać, iż zawartość pakietu all inclusive różni się w każdym hotelu, bowiem każdy określa własne menu. Nie do końca jednak jest tak, że przez cały dzień możemy zjeść ciepły posiłek, bowiem śniadania, obiady i kolacje trwają średnio 2 godziny i mają konkretne wyznaczone pory. Po tych posiłkach główna restauracja jest zamykana a goście mogą korzystać z przekąsek, serwowanych w hotelowych barach.

UAI, czyli Ultra all inclusive oznacza tyle samo co all inclusive, lecz w jeszcze bardziej rozszerzonej formie (np. o markowe alkohole, room service, korzystanie z restauracji z obsługą kelnerską).

Total all inclusive zaś, to najbogatsza forma all inclusive. Oprócz posiłków, egzotycznych napojów bezalkoholowych, regionalnych napojów alkoholowych, snack barów i innych, mamy możliwość korzystania bezpłatnie z całej infrastruktury hotelowej, czyli siłowni, fitness itp., oczywiście wraz z opieką przeszkolonego instruktora. W opcji total all inclusive, hotele organizują także dla swoich gości liczne animacje, wieczorne programy rozrywkowe, pikniki, przejażdżki.

All inclusive snack to najprościej all inclusive bez obiadu. Tutaj w cenę wycieczki wliczone są dwa posiłki, czyli śniadanie i kolacja oraz przekąski, takie jak słodycze i desery, napoje bezalkoholowe i alkoholowe - lokalne, serwowane w ciągu dnia i wieczorem, bez ograniczeń.

 HB/HP (half board) - oznacza wyżywienie dwa razy dziennie, czyli śniadanie i obiadokolację. Należy jednak pamiętać, że napoje do obiadokolacji są zazwyczaj dodatkowo płatne a ich ceny mocno wygórowane.

BB (bed & breakfast) to wyżywienie raz dziennie, obejmujące tylko śniadania.

OVBV oznacza pakiet bez wyżywienia, czyli jedzenie we własnym zakresie. Często określany jako Self Catering.

A la carte menu - to jadłospis wraz z cenami, w zależności od hotelu, po ówczesnej rezerwacji w recepcji często wizyta dla gości hotelowych jest bezpłatna. O możliwości skorzystania z tego typu posiłków każdy Organizator informuje w swojej ofercie.

 Continental breakfast oznacza śniadanie kontynentalne, składające się z podstawowych napojów takich jak kawa czy herbata, pieczywa, masła, dżemu, czasami również soku, sera i wędlin. Często śniadania w tej formie "na słodko" pojawiają się w krajach basenu Morze Śródziemnego.

 English breakfast zaś to śniadanie angielskie, czyli bardziej sycące i kaloryczne niż śniadanie kontynentalne. Składa się z soku owocowego, płatków, grzanek, masła, dżemów, kawy, herbaty, jaj na bekonie oraz wędlin lub ryby. Ten typ śniadań serwowany jest w hotelach w których dużo gości przyjeżdża z Wysp Brytyjskich.

 Szwedzki stół, czyli forma podawania posiłku, popularna jest już niemal na całym świecie i niezwykle wygodna dla turystów. Wówczas goście sami dokonują wyboru potraw bez ograniczeń, jednak bez możliwości wynoszenia ich na zewnątrz. Niekiedy potrawy nakładane są przez kucharzy, co w wielu przypadkach wygląda naprawdę imponująco. Bardzo ważna zasada przy tej formie śniadań : NIE WYNOSIMY JEDZENIA POZA RESTAURACJE, NIE ROBIMY KANAPEK NA WYNOS, NIE ZOSTAWIAMY NIC NA PÓŹNIEJ Itp.

 Wybór opcji wyżywienia za granicą zależy tylko od naszych upodobań. Każda ma swoje zalety, ale także i wady, więc jedna, uniwersalna, zwyczajnie nie istnieje. Ale czy tak naprawdę w obcym, pięknym, egzotycznym kraju najważniejsze jest jedzenie?

Dodatkowe świadczenia

Większość ofert zawiera jeszcze: Ubezpieczenie (w przypadku wycieczek zagranicznych jest to ubezpieczenie Kosztów Leczenia za Granicą w skrócie KL, Następstwa Nieszczęśliwych Wypadków NNW).  Każdy klient ma możliwość dokupienia dodatkowych ubezpieczeń jak np: Koszty rezygnacji z imprezy turystycznej, doubezpieczyć się na wypadek Chorób Przewlekłych czy też ubezpieczyć dodatkowo swój bagaż.

Każda oferta zawiera podatek Vat -Marża, procedura dla Biur podróży. Dodatkowo zgodnie z polskim prawem wprowadzony został obowiązek opłacenia dodatkowo składki na Turystyczy Fundusz Gwarancyjny w wysokościach zgodnych z podanymi przez prawodawców. Składka ta jest obowiązkowa, płatna dodatkowo i nie jest wliczana w cenę wycieczki oraz nie jest na tą kwotę wystawiana Faktura Vat.  Jej wysokość to zazwyczaj 10-15 zł za osobę za cały pobyt.

Opieka pilota /rezydenta/przedstawiciela Organizatora.  Pilot towarzyszy turystom w przypadku wycieczek autokarowych, rezydent stacjonarnie opiekuje się klientami wypoczywającymi w hotelu.

Opłaty lotnicze i podatki Vat. 

Nie wliczone są: lokalne opłaty klimatyczne, miejskie.

 

 

 

 

Gwarancja

    Wszystkie oferty turystyczne prezentowane w portalu pochodząz baz danych sprawdzonych touroperatorów posiadających odpowiednie zezwolenia i certyfikaty na prowadzenie działalności turystycznej. Wysoka jakość prezentowanych ofert turystycznych daje Klientom gwarancjębezpiecznego i udanego wypoczynku.

Współpracujemy m.in. z:

 
Biuro podróży GALAPAGOS  06-400 Ciechanów, ul. ks. P. Sciegiennego 10 lokal 18
(wejście od skrzyżowania ulic Ściegiennego i Strażackiej)
Tel/fax 0048 23 672 13 90  e-mail: biuro@wyspapodrozy.pl   skype: wyspapodrozy
Nr konta 56 1240 5282 1111 0010 3699 6576  Bank Pekao SA oddział Ciechanów
 
Opublikowane na stronie internetowej wyspapodrozy.pl materiały, informacje lub ceny nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
Uprzejmie informujemy, że w ramach naszej witryny używamy plików cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie oraz w sposób dostosowany do Twoich indywidualnych preferencji. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień oznacza, że akceptujesz otrzymywanie plików cookies.
Zmiany ustawień dla plików cookies możesz dokonać w każdym momencie użytkowania serwisu.
Ilustracje i zdjęcia wkorzystane na stronie www.wyspapodrozy.pl pochodzą z serwisu rezerwacyjnego www.merlinx.pl  oraz banku darmowych zdjęć do zastosowań komercyjnych www.pixabay.com 
© 2018 Biuro podróży Galapagos Modzelelewska Magdalena